دسته‌بندی نشده

فنر زن برقی راحت

دستگاه فنر زن برقی راحت قیمت های متفاوتی دارد.  این محصول بر اساس نوع عملکرد، قابلیت ها، امکانات در رده بندی قیمت متنوعی قرار دارد. اگر شما قصد خرید دستگاه فنر زن برقی  را دارید تا آخر این پست همراه ما باشد. ما در ادامه راهنمای کاملی برای خرید فنر زن برقی ارائه می دهیم تا شما بتوانید بهترین نتیجه سیم‌کشی برق را در کمترین زمان داشته باشید.

راهنمای خرید فنر زن برقی 

یکی از مهم ترین و پر دغدغه ترین کارهای ساختمان سیم کشی آن است. به صورت معمول برق کاران برای سیم کشی از فنر سیم کشی به صورت دستی بهره می برند اما امروزه با آمدن دستگاه فنر زن برقی سیم کشی این کار نه تنها سخت و پیچیده نیست بلکه بسیار لذت بخش و سریع انجام می شود. به بیان ساده با ورود این محصول به بازار تحول عظیمی در نحوه اجرای سیستم برق کشی ساختمان ایجاد شده است.

قیمت دستگاه فنر زن برقی سیم کشی 

یکی از برندهای معروف که در این عرصه تولیدات بهینه و عالی ارائه کردهt برند راحت است. دستگاه فنر زن برقی راحت در نمونه های مختلف توانسته نیاز هر اجرا کننده ای را به راحتی برآورده کند. این دستگاه با داشتن قدرت موتوری بالا و با فشار باد می تواند نخ ریسمان را به داخل لوله های برق پرتاب کند و هیچ مشکلی با مسیرهای پر پیچ و خم و طولانی ندارد. از این رو برق کاران در کمتر از چند دقیقه می توانند کار خود را انجام دهند. جالب است بدانید دستگاه فنر زن برقی راحت می تواند مسیرهای مسدود شده با نخاله و یا آب و … را به راحتی باز کند و این کار بدون هیچ گونه پارگی و زخمی شدن لوله اتفاق می افتد. به همین دلیل برق کاران از این محصول استقبال بی نظیری کرده اند.

دستگاه فنر زن برقی چیست؟

تولید دستگاه فنر زن برقی بیشتر به منظور فراهم شدن آسانتر  اجرای سیم کشی ساختمان و فنر زنی به صورت اتوماتیک است. شاید یپرسید چند مدل از این دستگاه وجود دارد؟ برند راحت در سه نمونه دستگاه فنر زن برقی را تولید کرده است دو نمونه آن مربوط به سیم کشی ساختمان و یک نمونه مر بوط به سیم کشی مخابرات است. روش کار این دستگاه با اساس فشار هوا می باشد.

آیا دستگاه فنر زن برقی راحت گارانتی دارد؟

در جواب باید گفت: بله! محصولات تولیدی برند راحت دارای 2 سال گارانتی تعویض و 5 سال خدمات پس از فروش هستند.

انواع فنر سیم کشی: 

  • فنر سیم کشی پلاستیکی:

در قبل فنر سیم کشی از جنس فلز با سطحی تخت بود که همین امر باعث می شد فنر در لوله و اتصالات گیر کند. اما امروزه فنر سیم کشی از جنس پلاستیک تعبیه شده است که علاوه بر محافظت بیشتر از فنر در برابر خم شدگی و پارگی هم مقاوم است.

  • فنر سیم کشی فلزی:

این نمونه نسبت به نمونه قبلی بهتر است زیرا روکش فلزی و حالت فنری شکل این محصول باعث می شود سیم از داخل لوله و اتصالات به راحتی عبور داده شود و فرایند اجرا را تسریع می کند.

انواع دستگاه فنر زن:

  • دستگاه فنر زن برقی راحت مدل 1600
  • دستگاه فنر زن برقی راحت مدل 100
  • دستگاه فنر زن برقی فیبر نوری میکروکاندوئیت

درادامه ویژگی هر کدام از این نمونه را مورد بررسی قرار می دهیم.

دستگاه فنر زن برقی راحت 1600

دستگاه فنر زن برقی راحت 1600

دستگاه فنر زن برقی مدل 1600 باعث صرفه جویی در زمان و انرژی می شود و زمان اجرای سیستم اجرای سیم کشی ساختمان را به حداقل می رساند. این دستگاه با استفاده از نیروی دمنده می تواند ریسمان را به داخل لوله هدایت کند.

ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه فنر زن برقی راحت مدل 1600 چیست؟
شاید در ذهن شما این سوال ایجاد شود که چرا باید از این دستگاه استفاده کرد؟ یا چرا خرید دستگاه فنر زن برقی اهمیت دارد و علت قیمت آن چیست؟ در پاسخ به این سوالات باید به ویژگی‌های مهم این دستگاه اشاره کرد:

  • قابلیت فنر زنی تا 500 متر با 16 زانوی 90 درجه
  • قابلیت فنر زنی برای انواع لوله‌های برق از قطر 20 میلی متر تا قطر 63 میلی متر
  • امکان جلوگیری از سیم دزدی یا کابل دزدی به وسیله ی ریسمان انتظار
  • قابلیت فنر زنی با سرعت بالا تقریبا 10 متر در ثانیه
  • خاصیت انتقال توسط لوله‌های انتقال فشار هوا
  • امکان حمل آسان و سریع
  • داشتن کیفیت بالا و خدمات پس از فروش خوب

روش کار دستگاه فنر زن برقی راحت مدل 1600:

روش کار این دستگاه به گونه ای است که با بسته یا باز بودن ترمز نحوه کار آن متفاوت خواهد شد. اگر ترمز بسته باشد دستگاه در حالتی است که می تواند با فشار هوا نخاله و ضایعات داخل لوله را پاکسازی کند و اگر ترمز باز باشد می تواند ریسمان در داخل لوله حرکت کند. حتماً دقت کنید در حالت دوم باید مسیر باز باشد از این رو بهتر است اول از باز بودن مسیر مطمئن شوید و بعد دستگاه را در حالت دمش قرار دهید.

با این دستگاه می توانید ریسمان و سیم برق را از  لوله های خرطومی، upc، pvc به راحتی عبور دهید. همین جا باید یادآوری کنم این دستگاه مجهز به سری های متنوع برای سهولت انجام کار هستند.

لوازم جانبی دستگاه فنر زن برقی راحت 1600:

ریسمان دستگاه:

یکی از مهم ترین لوازم جانبی دستگاه فنر زن برقی ریسمان یا همان نخ دستگاه می باشد. این ریسمان برای دستگاه به طول 1100 متر و در بسته‌های 6 عددی تولید می‌شود و قابلیت کشسانی تا 15 کیلوگرم را دارد.

تجهیزات گوی و ابر دستگاه:

این تجهیزات به ابتدای ریسمان متصل شده و با استفاده از فشار باد باعث می شود ریسمان در لوله های برق به سرعت حر کت کند. در نظر داشته باشید این گوی و ابرها برای لوله هایی با سایز 20 تعبیه شده اند.

انواع رابط لوله:
رابط لوله سایز 20:
این دستگاه به رابط لوله برای انتقال فشار نیاز دارد.طرز کار این رابط ها به گونه ای است که از یک طرف به دستگاه متصل شده و از طرف دیگر داخل انواع لوله و اتصالات برقی قرار می‌گیرد. همانطور که از اسم آن مشخص است.رابطه لوله 20 برای لوله‌های برق ساختمانی با سایز 20 مناسب است.

رابط لوله مدولار:

همانطور که می دانید رابط لوله با سایز 20 مشکلات و محدودیت هایی دارد. حتی امکان پاره شدن لوله هم در این رابط وجود دارد بخصوص زمانیکه لازم است رابط خم شود. جایگزین مناسب تر برای مواقع خم کاری رابط لوله مدولار است. زیرا این رابط از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و به راحتی می تواند تغییر شکل دهد.

رابط لوله با سایز 32 تا 63:

همانطور که از اسم این رابط ها مشخص است. این رابط ها با ابر و گوی مخصوص به خود برای سیم کشی لولهای برق با همین سایز قابل استفاده هستند. روش کار این مدل ها نیز همانند مدل های قبلی است.

لوازم جانبی دستگاه نخ جمع کن فنر زن برقی:

یکی دیگر از لوازم جانبی دستگاه فنر زن برقی، دستگاه ریسمان جمع کن است. از این دستگاه به منظور کشیدن سیم یا کابل استفاده می شود. بدین صورت که ابتدا به آن ریسمان متصل می گردد و بعد با سیم یا کابل جایگزین می گردد. این کار به جای دست با چرخش دریل انجام می شود که هم از نظر سرعت و هم از نظر دقت بسیار بهینه تر از مدل دستی است.

دستگاه فنر زن برقی فیبر نوری:

این دستگاه بیشتر برای اجرای طرح های مخابراتی و مسیرهای طولانی برق و میکرو کاندوئیت‌های لوله‌های COD مورد استفاده قرار می گیرد. به بیان ساده تر برای اجرای سیستم فیبر نوری مورد استفاده قرار می گیرد. وجه تمایز این دستگاه با دستگاه های قبلی مجهز نبودن آن به دستگاه کمپرسور سرخود است به همین دلیل سایز لوله های مورد استفاده در این دستگاه بین 4 تا 20 میلی متر است.

عملکرد دستگاه فنر زن برقی فیبر نوری:

اول باید دستگاه را به یک کمپرسور باد متصل کنید و بعد از آن نخ را به دستگاه فنر زن متصل کنید و از رابط های دستگاه آن را به لوله اتصال دهید سپس می توانید با فشار دکمه دیسمان یا همان نخ را داخل مسیر عبور دهید. بعد از این مرحله می توانید با کشیدن نخ و جایگزینی آن با کابل یا فیبر نوری مراحل کار را پایان دهید.

مشخصات دستگاه فنر زن برقی راحت مدل 100 :

  • توان موتور دستگاه 2000 وات
  • ولتاژ ورودی دستگاه فنر زن راحت 180 الی 240 ولت
  • دبی فشار هوا 15 بار
  • امکان فنر زنی لوله 25 الی 180 میلی متر
  • قابلیت طول مسیر تا 500 متر
  • سرعت دستگاه فنر زنی بسته به سایز لوله از 10 الی 5 متر بر ثانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *