دسته‌بندی نشده

فنر سیم کشی برقی قیمت

فنر سیم کشی برقی قیمت آن چقدر است؟ قبل از هرچیز بهتر است در مورد فنر سیم کشی بیشتر بدانید و در ادامه قیمت فنر سیم کشی را نیز بررسی خواهیم کرد.

فنر سیم کشی چیست؟ 

در واقع فنر سیم کشی یک ابزاری است که می تواند به منظور راحتی عبور سیم و کابل از داخل لوله های برق مورد استفاده قرار بگیرد. زیرا در فرآیند اجرای سیستم برق ساختمان لازم است لوله های مخصوص به این کار تهیه و اجرا شود و سپس سیم و کابل ها از این لوله ها عبور داده شوند. جنش این لوله ها می تواند متفاوت باشد از جمله: لوله فولادی، لوله PVC، لوله خرطومی فارغ از اینکه جنس لوله، باید سیم و یا کابل بتواند به راحتی از آن عبور کند. در این فرآیند فنر سیم کشی یکی از بهترین گزینه ها برای عبور سیم و کابل می باشد.

چرا لازم است از فنر سیم کشی استفاده کنیم؟ 

همانطور که می دانید اجرای تاسیسات و برق ساختمان برای سهولت نیازمند استفاده از ابزارهای مخصوصی هستند تا در زمان و انرژی مجریان صرفه جویی شود و صد البته دقت و تمیزی کار نیز بالا رود. از این رو انتخاب تجهیزات و ابزارها همواره یکی از دغدغه های مجریان محسوب می شود. زیرا انتخاب یک ابزار دست می تواند یک کار تمیز و بدون دردسر را به آنها هدیه دهد. یکی از ابزارهای مهم برای اجرای سیمکشی برق ساختمان فنر سیم کشی است که انعطاف پذیری زیادی دارد و قابلیت عبور از مسیرهای پر پیج و خم یکی از مهم ترین مزیت های این ابزار می باشد. در نظر داشته باشید فنر سیم کشی به دو صورت انجام می شود. فنر سیم کشی دستی و فنر سیم کشی برقی که قطعاً فنر زنی برقی سرعت و دقت بالاتری دارد. به همین دلیل فنر سیم کشی برقی قیمت بالاتری دارد.

عملکرد فنر سیم کشی لوله های برق

نحوه کار برای وایرینگ عبارت است از: متصل کردن گوی فلزی یا پلاستیکی از یک سمت به فنر سیم کشی و در طرف دیگر متصل کردن آن به یک قلاب که به سیم و کابل متصل است.بعد از آن لازم است فنر از سمت گوی وارد سیستم لوله شود و با این کار سیم یا کابل از طرف دیگر وارد لوله می شود. همین جا باید چند نکته را یادآوری کنم. اول اینکه سیم کشی نیازمند فرد متخصص است. دوم اینکه فشار وارد بر فنر باید به میزان قابل تحملی باشد در غیر این صورت ممکن است فنر در بین راه بشکند و یا خمیده شود. سوم اینکه از باز بودن مسیر باید اطمینان داشته باشید در غیر این صورت مشکلات اجرا دو چندان می شود. این بحث در مورد خرید دستگاه فنر زن برقی اهمیت بیشتری دارد.

فنر سیم کشی برقی قیمت

فنر سیم کشی برقی

فنر سیمکشی برقی همانطور که از اسمش معلوم است به وسیله دستگاه فنر زن برقی انجام می شود. یکی از شرکت های ایرانی پیشرو که تولید کننده انواع دستگاه فنر زن برقی است برند راحت است. این برند توانسته با تولیدات خوب و با عملکرد عالی یکی از پرفروش ترین ابزارهای تسهیل کننده برای اجرا را در کارنامه خود داشته باشد. نحوه کار دستگاه فنر سیمکشی برقی همانند نمونه دستی آن است بدیت ترتیب که از یک طرف یک ریسمان قرار گرفته است که سر آن از بخش نازل دستگاه بیرون می آید و به سیم یا کابل متصل می شود و با زدن دکمه شروع، همزمان ریسمان و سیم به داخل لوله پرتاب می شوند. این شتاب با فشار هوا اتفاق می افتد که یا از طریق پمپ سرخود دستگاه تامین می شود و یا از طریق پمپ دستی! از این رو دستگاه فنر سیم کشی برقی قیمت متفاوتی دارد. یکی از مهم ترین مزیت های این دستگاه داشتن همین فشار است که می تواند قبل از اجرای سیم کشی به فرآیند آزاد سازی داخل لوله و تخیله ضایعات و نخاله نیز کمک کند که این مساله به

انواع فنر سیم کشی

  • فنر سیم کشی دستی
  • فنر سیم کشی برقی

فنرهای سیمکشی دستی بیشتر در دو نوع پلاستیکی و فلزی هستند و بسته به انتخاب مجری می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. اما در نظر داشته باشید هر چقدر سطح مقطع فنر گرد باشد بهتر می تواند مسیر عبور لوله را طی کند و دوم اینکه هر چقدر فنر انعطاف پذیری بالاتری داشته باشد بهتر می تواند مسیرهای پر پیچ و خم را بگذراند. به همین دلیل هنگام خرید فنر سیمکشی دستی این مساله را مد نظر داشته باشید.

فنر سیمکشی فلزی به فنری گفته یم شود که از صفحه آهنی تشکیل شده باشد و فنر سیم کشی پلاستیکی در واقع سیم قدرتمندی است که پوشش رویی آن از جنس پلاستیک می باشد. این نوع فنر از نظر  کشش، خمیدگی و پارگی انعطاف بالایی دارد و به لحاظ داشتن پوشش پلاستیکی به آسانی می تواند از لوله های برق عبور کند. فنر سیمکشی دیگری وجود دارد که به جای پوشش پلاستیکی از پوشش تمام فلزی بهره برده است. این مدل فنر در برابر خم شدن و یا کشیده شدن مقاومت زیادی دارد. نوع دیگری از فنر سیم کشی وجود دارد به نام فنر سیم کشی قابدار مهم ترین مزیت این فنر جابه جایی آسان آن می باشد و بدنه آن در برابر ضربه استحکام زیادی دارد تا جایی که با داشتن ضخامت متعادل در برابر خم شدگی استقامت زیادی دارد.

انواع فنر زن سیمکشی برقی برند راحت 

فنرزن سیمکشی برقی راحت مخصوص سیم کشی ساختمان در دو نوع 1600 و مدل 100 موجود است. نوع دیگر دستگاه فنر زن سیم کشی برقی مخصوص فیبر نوری است که برای کابل ها و سیم های مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرد.

خلاصه مراحل برق کشی ساختمان

  • مرحله اول تهیه نقشه و طرح کلی برای اجرای سیستم برق
  • مرحله دوم اجرای ترازبندی و تعیین فواصل بین کلید و پریزها و …
  • اجرای شار زنی، هیلتی کاری
  • قرار گرفتن قوطی های مخصوص برق به منظور جایگذاری کلید و پریزها
  • اجرای لوله های برق از هر نوع جنس بر اساس نقشه ترسیمی اولیه در هر قسمت
  • اجرای فرایند فنر سیم کشی و قرار دادن سیم های برق، آنتن و …
  • مرحله آخر جدا کردن و تقسیم سیم ها از یکدیگر به منظور اتصال به کلید و پریزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *